^_^



Saat mula mengenali dirinya ,
Diriku seakan bahagia ,
Tiada setitis mutiara jatuh ke riba , kehadirannya mampu membawa cahaya.
Hadirnya dalam hidupku ,
Mampu mengubat hatiku yang pilu ,
Mampu menghapus kenangan sendu suatu ketika dahulu ,
Yang membiarkan aku terus hanyut dibuai rindu palsu .
Cinta bertepuk sebelah tangan , 

Ayat yang sesuai dijadikan ungkapan ,
Kerana berperangnya hati dan perasaan ,
Menyuruhku melupakan dia dan menghapus segala kenangan .
Walaupun kekadang diri terasa bahagia ,

Namun derita juga kian menghimpit dada ,
Saat ku melihatnya ,
Terasa hatiku seakan-akan dihiris olehnya ,
Seringkali aku merasakan seperti diriku ditertawakan ,

Apabila melihatnya bersama teman-teman 
Manik-manik jernihku bertaburan seperti air hujan ,
Hatiku berbicara , mengingatkan aku ini adalah suatu ujian .
Aku sakit dan patah hati , 
Aku tak mahu berangan lagi , 
Aku nak lari dari semua ini , 
Hingga aku temui cinta sejati .
Niat tidak boleh menghalalkan cara ,

Kerana ape yang haram tetap haram disisiNya ,
Aku ingin dicintai dan mencintai dengan redhaNya ,
Kerana disitulah akan hadir segunung rahmatNya .
Aku tahu aku bukanlah hamba yang sempurna ,

Aku berasa tidak sempurna tanpa cintanya ,
Namun, tanpa cintaMu Ya Allah hidupku lebih tidak sempurna ,
Haruskah aku melupakan perasaanku terhadapnya ?
Ya Allah , Ya Tuhanku , 

Aku ingin sekali menariknya untuk mencintaiMu dan agamaMu ,
Berdoa agar dia cintaiku keranaMu ,
Mengharap dia mendapat rahmat dan syurgaMu .
Ya Muhaimin ,

Aku mengharap doaku diperkenankan ,
Supaya dia dan aku berjaya mendapat JannahMu ,
Agar bahagia dia meneruskan kehidupannya.
Ya Rabbana ,
Sampaikan pesananku kepadanya ,
Kau berikanlah cahaya hidayahMu kepadanya ,
Kau berikanlah aku kekuatan untuk melupakannya ,
Kau hapuslah ingatanku terhadapnya ,
Sehingga aku tahu dialah jodohku selamanyaa.
Amin.

FOLLOWERS