Jaga auratmu dengan sempurna ...

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA ..


Jagalah auratmu dengan sempurna wahai HAWA !

Adik : akak , kenapa pergi sekolah akak pakai tudung tapi bila kat luar sekolah akak tak pakai tudung ?

Akak : Alaa , peraturan sekolah kena pakai tudung laa , kalau tak pakai nanti kena rotan . ish malu tau ark kalau kena rotan . Sakit pulak tu .

Adik : Ouhhh , jadi akak takut laa dengan peraturan sekolah ?

Akak : Iye laa adik . kalau tak pakai , kang tak pasal-pasal kena rotan . Eii tak mao laa . Sakitt dan maluuu .

Adik : Habeh , akak tak takut ke kena rotan kat dalam kubur ? Akak tak takut ke nanti kena bakar sebab tak pakai tudung . Rambut tu kan sebahagian daripada aurat perempuan .

Akak takut peraturan sekolah , tapi peraturan Allah , akak abaikan . Akak malu bila dirotan , tapi akak tak malu pulak ek melanggar peraturan Allah . Kena rotan dalam kubur lebih sakit daripada kena rotan kat sekolah .

Kita nie hamba Allah je , kita tak de hak nak melanggar peraturan Allah . Berubahlah akak selagi sempat . Tutuplah aurat akak , kalau akak sayangkan abi , ummi , abang dan adik . Adik sayang akak , adik tak nak nanti akak kena seksa dalam kubur dan kena bakar . Tutup aurat yea akak . :')

# orang perempuan lebih cantik , manis dan berseri apabila bertudung sayang . Masih belum terlambat untuk awak berubah sayang . Berubahkan kearah kebaikan , baikilah dirimu . Jaga auratmu kerana ianya adalah hanya untuk suamimu yang HALAL ! Jika tidak boleh menutup auratmu dengan sempurna secara mendadak , cubalah secara berperingkat . Insyaallah , mudah-mudahan kamu boleh melakukannya .

* Anda di peringkat mana menutup aurat ? 

* Saya bukanlah seorang USTAZAH , saya hanya seorang insan yang juga sedang memperbaiki diri ke arah yang lebih baik . Dekatkanlah dirimu dengan penciptamu ! Itu adalah hal yang paling indah dalam hidupmu . Mudah-mudah , InsyaAllah ...

- Yang baik itu datang dari ALLAH S.W.T , dan yang buruk itu adalah kelemahan diri saya sendiri . Saya harap pembaca semua dapat menilai diri sendiri di manakah kita sekarang ? Entry ini juga adalah peringatan dan nasihat kepada diri saya sendiri juga . InsyaAllah , Alhamdulillah ...

Hamba Allah  :')

FOLLOWERS